7 tipp a striák kialakulása ellen terhesség idején

2017. május 08., hétfő

7 tipp a striák kialakulása ellen terhesség idején

A striák kialakulásának megelőzése egy fontos kérdés a leendő anyukák számára. Nem csoda, hiszen minden terhes nőnek szembe kell néznie ezen csúnya kis csíkok megjelenésével. Ezek a várandóség természetes jelei. Mindazonáltal a striák megjelenése némi odafigyeléssel csökkenthető, illetve megelőzhető. Íme néhány tipp:

1. Szabály: Állítsa át életstílusát!

-A kiegyensúlyozott táplálkozás jót tesz a bőrnek.

Táplálkozzon kiegyensúlyozottan és fogyasszon olyan élelmiszereket, amelyek jót tesznek a bőrnek. A terhesség idején a kiegyensúlyozott táplálkozás nem csak Önnek, hanem babájának és bőrének is jó. Ön mindent ehet , azonban megfelelő mennyiségben kell gondoskodni a bőr lipid ellátásáról (zsírsav ellátás) is, mive ez a bőr "cementje", amely azt összetartja. Különösen az esszenciális zsírsavak (omega-3 és -6) táplákozás során való bevitele fontos, mivel ezeket a szervezet nem képes saját maga előállítani.
Ezek a zsírsavak segítenek a bőr feszességének megőrzésében.

Fogyasszon olyan margarinokat (transzzsír mentes margarin), amelyek omega-3 zsírsavakban gazdagok, valamint adjon salátáihoz vagy más ételeihez 2 evőkanál repce-, olíva- vagy szőlőmagolajat. Ezek természetes E-vitamin források, ezáltal antioxidánsok, amelyek védik a bőrt. Emellett más, E-vitaminban gazdag étel fogyasztása is célszerű lehet: kagyló, magvak, avokádó, zsíros halak (lazac, márna, ...). A gyümölcsök és zöldségek is antioxidánsokban gazdagok.

Az A-vitamin egy zsírban oldódó vitamin. Hozzájárul a keratin szabályozásához (= olyan anyag, amely a bőr, valamint a haj és a körmök felületi rétegét alkotja) és csökkenti a bőr kiszáradását.  Ez a sárga és narancssárga gyümölcsökben és zöldségekben, valamint a vajban és a margarinban is megtalálható.

-Igyon!

Víz szükséges, a szervezet tisztításához és a sejtek erősítéséhez, valamint a bőr megfelelő hidratáltságához. Fontos, hogy ne csak az ajánlott 1,5 litert fogyassza el, hanem további folyadékbevitelt is biztosítson a gyümölcsök által. A tea is egy kiváló plussz folyadék beviteli alternatíva lehet. Legyen óvatos a kávé esetében, a koffein elvonja a vizet.

-Sport

A sport serkenti a vérkeringést és javítja a bőr rugalmasságát. Jóga, úszás vagy séta - számos sportfajta közül választhat.

-Testsúlygyarapodás - Fokozatosan jobb

A hirtelen súlygyarapodás (majd csökkenés) természetesen nagyon megterheli a bőrt és támogatja a striák kialakulását. Ez azonban nem csak terhesség, hanem diéta esetén, illetve serdülőkorban is ugyanolyan veszélyt jelent.

A terhesség alatt, fontos odafigyelni az egyenletes és fokozatos súlygyarapodásra. Egyen nyugodtan, de essen túlzásba.

2. Szabály: A megfelelő bőrápolás megakadályozza a striák kialakulását

-Rendszeres peeling!

Semmi nem tesz olyan jót a bőrnek, mint a rendszeres, gyengéd bőrradírozás - a terhességi csíkok ellen is. A peeling eltávolítja az elhalt hámsejteket és támogatja a bőr légzését és regenerációsképességét. A peeling emmellett csökkentheti a már meglévő striák láthatóságát.

-Masszázs

A striák megelőzése érdekében fontos a rendszeres bőrápolás. Ez ideális esetben minden reggel és este elvégezendő. A masszázs során fontos odafigyelni az olyan különböző részekre, mint a has, fenék, csípő és lábak. Ehhez egy esszenciális zsírsavakban gazdag, tápláló masszázsolaj kiváló választás lehet, mivel javítja a bőr rugalmasságát.

-Napvédelem

Különösen a terhes nők esetében alakulnak ki a striák. Napvédő krém használata nélkül, ezek még jobban előjönnek. Használjon minden esetben kémiai UV-szűrő mentes termékeket.