Könnyebb a tanulás az iskolában

2015. október 12., hétfő

Könnyebb a tanulás az iskolában

Jobb koncentráció és kevesebb konfliktust a diákok között az osztálytermekben a citrusgyümölcs illóolajok által. Még a betegségek miatti hiányzási napok száma is csökkenhet. Ezt bizonytja egy bajor iskolákban végzett kutatási projekt. A projekt keretében az osztályok a természetes illóolajok által voltak illatosítva. Ezen kívül a tanárok és a diákok meg lettek kérdezve tapasztalataikról a vizsgálat elején és végén is. Mindkét fél egyetért abban, hogy az illóolajok által a diákok jobban tanulnak és nyugodtabb légkörb uralkodik az osztályteremben.

A projekt alatt a jól koncentrálni tudó  diákok száma 18%-ról 40%-ra nőtt. Az osztályközösség egyharmada "gyakran fáradt és motiválatlan" volt, ez a szám is csökkent. Az osztályklíma javult, különösen az általános iskolákban. A tanárok is észrevették, hogy a légkör nyugottabb a projekt során, valamint a tanulás is könnyebben ment. Hasonló eredmény volt a középiskolában: Különösen a koncentráció javulását emelték ki a diákok és a tanárok is. A tiszta természetes citrusolajok koncentráció javító és nyugtató hatása ezáltal először az iskolában egy tudományos tanulmány által bizonyított.

Hat iskola (két általános iskola, két középiskola és két gimnázium ) vett részt a projektben. Mind az iskolavezetés, mind a szülők és a tanárok előzetesen teljes körű tájékoztatást kaptak a tesztről. "Sokan része szerettek volna lenni ennek a projektnek.", mondta Elke Inspruckner, a projekt kezdeményezője, aki iskolai tanácsadóként és aromaterapeutaként tevékenykedik évek óta. "Minden érdekelt tájékoztatva lett  a természetes illatkeverékek összetevőiről, de hatásáiról nem. Tehát egyik érintett diák sem lett befolyásolva."

Az iskolai kísérlethez a Primavera cég (az értékes illóolajok vezető ellátója) "Könnyebb tanulás" természetes keveréket választotta. Szintetikusan előállított illatanyagok nem jöttek szóba Insprucknernél, mivel ez gyakran összeférhetetlenséghez és gyorsan túladagolás vezethet. "Fontos volt számomra, hogy az összetevők hatásprofilját a lehető legjobban tanulmányozhassam, valamint az is, hogy az illat, amelybe az emberek ezeket az illatokat szívesen szagolják. A "könnyebb tanulás" keverék megfelelt ezeknek a kritériumoknak és alkalmazása nagyon egyszerű volt"  -mondta Inspruckner.

Könnyebb a tanulás a természet segítségével

A projekt elkezdése előtt kérdőíveket osztottak ki. Ebben jellemzni kellet az osztály hangulatát. A kérdések többek között a következők voltak: pl. a helyiség levegője, a hangulat az osztályközösségben és a koncentrálóképesség az osztálytermekben. Aztán két diákot képeztek egy osztályban az elekrtromos készülék helyes használatáról, illetve a megfelelő adagolásról. A készülék ott volt az osztályteremben végig a diákokkal.  Mivel az osztályterem mérete mérvadó az adagolást tekintve, Elke Inspruckner számára különösen fontos volt a készülék helyes használata. "Alapként a kevesebb néha több elvet választottam, "mondta a szakértő.

2015 márciusában kezdődött az osztálytermek "illatosítása". Az időtartamot a diákok kívánsága szerint a húsvéti szünet után 5-ről 6 hétre módosították. A pozitív eredmények nem voltak meglepőek Inspruckner számára. Ő sok éve nagyra tartja az értékes illóolajok hatását, amelyek közé tartozik a jobb levegő, a kevesebb stressz és a jobb hangulat. "A projekt csak a tapasztalataim megerősítése volt. A megfelelő illat kellemesebb atmoszférát teremt a tanuláshoz. Mindemellet az aromatérápia által kevesebb a stressz és a diákok jobban szeretnek iskolába járni." 

Jobb koncentráció és több motiváció az aromaterápia által

A citrus gyümölcs illóolajok hatása bizonyítottan segít számos diák koncentrációs problémáján. A "Könnyeb tanulás" keverék speciális támogatást biztosít és a következő természetes olajokat tartalmazza: 

  • Citrom: Ez az olaj aktiválja a koncentrációs képességet és segít tisztán gondolkodni. A nem zetközi viszonylatot tekintve  a citrom mindig az élen járt.ó

  • Grapefruit: Ez az olaj feléleszti még a szellemet is. Hatásos feszültség és ingerlékenység esetén is.

  • Narancs: Ez az illat jobb hangulatot teremt és megnyugtatja az idegeket. Ezen túlmenően segít csökkenteni a stresszt és a szorongást.

Beate Kern, a hannoveri egyetem docense is természetes illatokat használ a szemináriumok résztvevőinek figyelőképességének növelésére."Az agyunk mindig tanul és mást nem tesz szívesebben, mint ezt" -mondta Kern. "A citrom  felfrissít és támogatja a szellemi munkát" -folytatta.

Az iskolai projekt vezetője azt is megállapította, hogy a betegség miatti hiányzások száma is csökkent az illóolajok tisztító hatása által. A könnyed aromatizálás csökkenti a baktériumokat, a vírusokat és gombákat, amelyet a 60-as években tudományosan bizonyítottak. Ezáltal természetesen csökken a fertőzések és a betegségek kockázata, ez látható volt a osztályokba a hiányzások száma által. Ezen felül az illatok segíthetnek a napközben megszerzett információk megszilárdítását az éjszaka folyamán. Ez Lübeck agykutató alvási laboratóriumában néhány évvel ezelőtt bizonyította.