Bőrápoló tippek a sport szerelmeseinek

2016. április 11., hétfő

Bőrápoló tippek a sport szerelmeseinek

A sport egészséges, azonban megterhelheti a bőrt. A bőrirritáció elkerülése érdekében, íme néhány tipp.

A sport alapvetően szuper. Nem csak egészséges, de a bőrnek is jót tesz, mivel oxigénnel látja el, jó a vérkeringésnek és feszesít. A sportolás azonban bőrirritációt is okozhat. Oka különböző lehet, ami ellen tehetünk.

Miért fordul elő irritáció

A bőr erősebb izzadásnak van kitéve. Az izzadás számos ásványi anyagot és sót old fel, amely ezáltal hiányozni fog a bőrből és sokkal érzékenyebb lesz. Ezen túlmenően az izzadás melléktermékei a bőrön maradnak, amelyeket ha nem távolít el, irritációt okozhatnak.

Mindemellett a különböző sportok plussz okokat adhatnak. Egy hosszabb futástól például a mellbimbó vagy a hónalj kidörzsölődhet, valamint a nap is további irritációt okozhat. Vagy az úszás esetében a klóros víz extrém módon kiszáríthatja a bőrt.

Bőrápolás edzés előtt és közben

  • Úszás előtt a krém alkalmazása jó ötlet. Egy zsírosabb krém védi a bőrt a klórtól és megelőzi az irritációt.

  • Ha kinti sportot űz (pl. futás vagy kerékpározás) fontos az időjárásnak megfelelő bőrvédelem. Télen alkalmazzon a hideg ellen egy zsírosabb krémet, míg nyáron valamilyen napvédő terméket. Ne feledje, hogy a pamut anyag csak kis mértékben véd az UV sugarakkal szemben. Egy kiváló alternatíva lehet a funkcionális ruházat viselése. Ez véd a naptól és optimális szellőzést biztosít.

Bőrápolás sportolás után

  • Először is, fontos a bőrtípus meghatározása és az ehhez megfelelő termék kiválasztása.

  • Sportolás után a zuhanyzás langyos vízzel ajánlott. A túl forró víz zsírtalanítja, a hideg víz pedig megerőlteti a bőrt, amely újabb izzadáshoz vezet. A végén egy kis hideg víz azonban nem árt, mivel serkenti a keringést.

  • Tusoljon alaposan. Gyakran a víz nem elegendő minden káros maradvány eltávolításához, különösen a klóros maradványok esetében. A legjobb, ha egy 5,5 pH-értékű tusfürdőt használ. Ez az érték megfelel a bőrt pH-értékének, így legkevésbé terheli meg a bőrt. Azonban ne fürödjön túl gyakran, mivel ez gyengíti a bőr természetes savpalástját.

  • Szárítkozzon jól meg. Ha a víz elpárolog a bőrön, akkor további nedvességet von el.

  • Igyon sok vizet edzés után, így az elvesztett folyadékot és ásványi anyagokat pótolni tudja.

  • Egy tökéletes ápoló edzés után az Aoe vera gél. Ez intenzív nedvességet biztosít, nem zsírosít és tökéletes napon való tartózkodás után is.