Nyugodt esti pihenés a természet erejével

2020. november 05., csütörtök

Nyugodt esti pihenés a természet erejével

Tippek a pihentető alváshoz

Az elegendő alvás a legjobb recept ahhoz, hogy minden nap energikusnak érezzük magunkat, miközben kiegyensúlyozottak és nyugodtak maradunk. De könnyebb mondani, mint megtenni: mindannyian ismerjük az érzést, mikor éberen fekszünk az ágyban, vagy az éjszaka közepén felébredünk, ahelyett, hogy nyugodtan aludnánk. Zűrös mindennapjaink, a folyamatos munka és a szórakozás gyakran olyan rendszertelen életmódhoz vezetnek, amely erőteljes stresszforrást jelentenek a test számára. A túl sok mesterséges fény, az egészségtelen étrend és a túl kevés testmozgás olyan további tényezők, melyek befolyásolhatják alvásunkat.

Miért olyan fontos az alvás?

Ahogy álomba merülünk, testünk csúcsteljesítményre kapcsol, és számos létfontosságú feladatot lát el éjszakáról éjszakára:

  • Javítja a sérült sejteket
  • Erősíti immunrendszerünket
  • Regenerálódik a napi tevékenységekből
  • Feltölti az akkumulátorunkat

Alvásprobléma-e, ha felébredek éjjel?

Az éjszakai felébredés az evolúciós fejlődés hagyatéka, egy teljesen természetes jelenség. Amikor ez történik, lazítson, és próbáljon meg visszaaludni. Tipp: a meditáció különösen hatékony módja az elmében keringő problémás gondolatok elhallgattatásának. Hagyja, hogy az agya a hangos belső párbeszéd helyett ellazuljon és megpihenjen.

Mennyi alvásra van szükségem?

Ez több tényezőtől függ, például a személyiség típusától, attól, hogy hány éves, és hogy általában mikor tér nyugovóra. Átlagosan 7-8 óra alvásra van szükségünk. Van, akinek kevesebb idő kell, másoknak több. Az, hogy egyénenként mennyi alvásra van szükségünk jól mérhető azzal a ténnyel, hogy mennyire érezzük kipihentnek magunkat az éjszakai alvás után.

Mikor a legjobb elaludni?

Sokan úgy gondolják, hogy jobb, ha korán fekszünk le, hogy jól kialudhassuk magunkat. Ennél azonban fontosabb a rendszeresség. Próbáljon meg minden nap ugyanabban az időben nyugovóra térni és ugyanabban az időben felkelni. Tipp: minimalizálja az esti szellemi tevékenységeket. Próbáljon meg már nem dolgozni, ne foglalkozzon a napi rutinfeladatokkal, ne írjon üzeneteket vagy e-maileket közvetlenül lefekvés előtt. Csendesítse le elméjét és készüljön fel lélekben is a pihentető alvásra. Az üzenetek megvárják, és sokkal frappánsabban fogalmazza majd meg őket kipihent testtel és elmével.

Szigorú szabályokat kell betartanom ahhoz, hogy jól aludjak?

Nem, nem igazán. Az elalvási rutin egy kellemes tevékenység kell hogy legyen, amit élvezünk. Olyan esti szokások, melyek segítenek lecsendesíteni az elmét és ellazítani a testet lefekvés előtt. Próbálja ki a meleg fürdőt természetes gyógynövényekkel, vagy lazítson egy csésze meleg itallal. Csökkentse a lehető legminimálisabbra a zajokat, és tegye le az elektronikus készülékeket, valamint lefekvés előtt egy órával tompítsa a fényeket. Minél kevésbé aggódik azon, hogy nem tud majd elaludni, annál könnyedébben merül álomba.

Természetes esti gyógynövények a nyugodt éjszakához

A nyugtató hatású gyógynövényes italok remek kiegészítői lehetnek az esti rutinnak. Az esti meleg ital kellemes hangulatba ringatja az embert, és a gyógynövények segítenek abban, hogy hamarabb merüljünk bele az álmok világába. Függetlenül attól, hogy új alvási szokásokat szeretnénk kialakítani, vagy csak egy jó éjszakai alvásra van szükségünk: számos olyan természetes gyógynövény és növény van, melyeket évszázadok óta használnak, hogy megkönnyítsék az elalvást és kellemes álmot biztosítsanak.

Levendula​​​​​​​

Ebben a lila csodanövényben magas az illóolajok aránya, melytől nemcsak varázslatosan illatozik, de nyugtató hatása miatt ideális az esti italba keverve is. Az értékes illóolajok a fogyasztáson kívül belélegezhetőek, vagy bőrön keresztül is eredményesen fejtik ki áldásos hatásukat.

Kamilla​​​​​​​

A levendula mellett a kamilla tartalmaz még jótékony hatású illóolajokat az esti pihenőhöz. A kamillát régóta használják hagyományosan lefekvéskor, mert megnyugtatja a testet és a lelket.

Zab​​​​​​​

Egy kis tál meleg zabkása, amelyet egy órával lefekvés előtt fogyasztunk el, kiváló ötlet az esti pihenés elősegítésére. A népi gyógyászat szerint a zabpehely egy olyan könnyen emészthető táplálék, melynek értékes hatóanyagai hozzásegítenek a nyugodt alváshoz.

Macskagyökér

A macskagyökeret már évezredek óta használják az emberek, a pihentető alvást segítő, figyelemre méltó tulajdonságait ma is nagyra értékelik. A macskagyökér sokak egyik kedvenc esti gyógynövénye, és érdekes módon sok macska is szereti az illatát - hasonlóan hat rájuk, mint a macskagyökér.

Szerecsendió

A szerecsendió nemcsak karácsonykor jó: ezt a melegítő hatású fűszert esti gyógynövényként is nagyra becsülik a hagyományos indonéz és a nyugati gyógynövény gyógyászatban is.

Fahéj

A fahéj gyengéden melengető, édes íze cukor nélkül édesíti meg esténket. Szórjon egy kevés fahéjat az esti zabkására, és hagyja, hogy a finom illat és íz megnyugtassa érzékeit.

Ashwagandha

Az ashwagandha egyrészt a modern élet növénye, másrészt az ájurvédában évezredek óta használatos gyógyító növény. A gyökér az adaptogének egyike. Az adaptogén kifejezés a latin "adaptare" szóból származik, és a jelentése "alkalmazkodni". Az adaptogén tulajdonságokkal rendelkező növények hozzájárulhatnak a stresszes élethelyzetekhez való könnyedebb alkalmazkodáshoz.